Sunday, August 24, 2008

rawatan fisioterapi.


Masa aku 5 hari kat spital ari tu, sehari 2 kali aku pegi buat rawatan fisioterapi kat tingkat 4. Fisioterapis aku namanya Sham. Cantik dak tu tapi tak sempat nak snap gambar. Segan sebenarnyer. Hehehe. She so nice + friendly too. Selesa sungguh bila dia buat rawatan kat aku.

Rawatan yang dibuat guna ais, senaman + elektrik shock guna mesin yang aku tak tau apa ke namanyer. Huhuhu. Elektrik tu disalurkan guna soft pad yang dilekatkan ke point2 tertentu kat muka aku selama 5 minit untuk gerakkan motor kat muka aku yang tertidur ni. Ais plak digosok2 ke point2 kat muka aku untuk bagi ransangan kat motor tu. Senaman pun untuk ransangan kat motor kat muka. Banyak senamannyer tapi mesti buat setiap hari untuk cepat baik.

Lepas discharge dari wad aku continue pegi buat rawatan ni selang sehari sampai cuti aku habis. Hari ni last aku cuti. Tak sabar nak kembali bekerja. Ye ke? Heh heh..

ni la mesinnyer. cawan tu buat isi ais batu.

kaki aku yang berselimut masa tengah buat rawatan. very comfylah.

itu lemari yang aku dok ngadap tiap kali buat rawatan. hehe..

pandangan dari katil tempat aku baring ke bilik belah sinun.

Doktor cumil nama Siti yang baru lepas grad + baru start keje kat situ.

Dr Siti ni baru lepas konvo dari UKM. Muda lagi dah jadi doktor fisioterapi. Macam2 gak kitaorang sembang masa dia rawat aku kalau Sham busy. Memang leh buat geng la Siti ni walaupun dia muda dari aku. Merasa gak aku ada kawan ngan doktor. Heh heh.

Aku akan pegi la buat rawatan fisio ni tapi kena tanya bos dulu la kot leh dapat pelepasan balik awal @ datang lambat nanti sebab masa rawatan dari pukul 9 pagi sampai 5 petang jer. Kalau nak pegi hari sabtu plak selalunya fully booked.

Aku memang selesa sungguh buat rawatan kat sini berbeza sungguh ngan buat rawatan kat Sunway Medical Center ari tu. Anyway aku berharap sangat dengan rawatan ni akan pulihkan aku secepat mungkin. InsyaAllah.

No comments: