Wednesday, October 3, 2007

pembuka selera berbuka


Macam biasa pukul 3pm time² bulan ramadhan ni aku akan langkahkan kakiku ke cafe. Time tu makanan untuk berbuka dah dihidangkan untuk dijual. Kalau ikutkan aku memang tak berminat pun nak pegi tapi rugi la tak guna meal cardkan? So hari ni aku guna 2 chop (5 inggit) untuk beli kuih je. Banyak gak tu sampai memula aku tak tau nak beli kuih apa.


Dah lama sangat dah aku tak makan roti jala rasanya. Tu yang aku beli 2 inggit tu. Harap² kuah kari tu tak mengecewakanlah. Amin. Dedulu opah aku selalu masak roti jala ni + aku memang selalu tolong. Benda² yang melibatkan api ni aku memang suka sangat masa kecik² dulu. Tak kisah la memasak sekali pun. Janji ada api. Ishk! Tiba² teringat plak kat opah + tok. Lama gak tak menjenguk depa kat kampung tu. Bila last sekali pun aku dah lupa. Apa punya cucu la aku nikan?? Huhuhuhu


Harap² opah + tok sihat² selalu walaupun usia dah lanjut dah. Tak sabar plak rasanya nak balik beraya ni. Nak jumpa opah, tok, mak ina + acu. Lama giler aku tak jumpa depa sampaikan mak ina dah tambah anak sorang lagi dah. Huhuhuhu..


Dari cerita roti jala dah tukar pada citer nak balik raya plak. Aku memang betul² laparlah hari ni.. Tak leh minum coklat shake jer untuk sahurlah gini.. uhuk..

No comments: