Tuesday, October 2, 2007

19th Ramadhan

Sedar tak sedar tinggal lagi 11 hari jer kita kena puasa. Memang cepat betul masa berjalan sekarang ni. Tak terkejar rasanya. Hari ni aku baru berpuasa hari ke 9. Ayakk!! 10 hari aku tak leh puasa. Adeh la. Apa nak buat dah memang tak leh nak puasa.. huhuhuhuhu..

Anyway semalam memang ngantuk giler kat opis. Al maklum le tido lepas sahur. Heh heh.. Salah diri sendirilahkan?? ihik.. Tapi yang jadi lagi mandom kat opis ni dah tentu la sebab opis mate aku yang sorang ni. Hari ni lain macam plak dia. Ape ke kenenye ntah le. Aku ni plak jenis yang kalau aku dah tegur orang tu tapi orang tu buat tak layan. Alamatnyer aku tros buat tak layan gak la. Boleh gitu? Boleh la. Dah memang gitu diriku ini.

So aku buat keje aku. Dia buat keje dia. Macam biasa la tapi ada aura tak besh dalam opis yang cinoni ni. Malas aku nak pikir. Aku gunting rambut pun dia tak de tegur. Aku nak tanya pasal keje pun dah jadi serba salah. Tak per la. May be dia tak de mood ari ni. Tanaklah aku kaco dia.

4.25 pm aku dah cabut dah dari opis yang sejuk membeku ni. Gi toilet touch up make up sket. Biasa la ladies. Lagipun mesti la kena nampak cantik nak jumpa dia. Dia + aku nak gi berbuka kat luar pun sebenarnya.

5.10 pm sampai umah + tros gerak ke Putrajaya. Hari ni dia + aku nak berbuka kat Rasa Ayamas kat Alamanda. Itu memang peberet dia + aku tu. Dah bayar, book tempat semua. Apa lagi jejalan la. Ada lagi sejam lebih sebelum masuk waktu berbuka. Lagipun dia nak cari bandage. Pergelangan tangan dia sakit katanya. Dia beli kat guardian lepas masuk 3,4 kedai.

Alhamdulillah sedap masakan Rasa Ayamas ari ni. Ari tu pernah sekali dapat toge basi. Ada ke patut. Ciss.. Penuh orang makan kat situ. Budak pun ramai yang memekak. Dia tensen je. Aku kata sedia maklumlah. Ini Putrajaya ramai family yang duduk kat sini.

Blah dari Alamanda singgah Jusco Equine plak. Ada barang yang nak dibeli yang tak de kat Carrefour Alamanda tadi. Ingat nak beli makanan untuk sahur tapi dia + aku decide nak minum coklat shake jer untuk sahur. Kira ok la tu so beli la susu.

Sampai umah ingatkan tak de orang cam biasa. Rupanya slut ada kat umah. Biar la dia. Dah relax² dia luruskan rambut aku. Aku suka betul kalau dia buat apa² je kat rambut aku. Gentle + ada talentlah dia. Aku suka.

Gedebuk gedebak dah pukul 2.30 am. Aiseh tergaduh la plak. Macam biasa aku la yang buat hal. Huhuhuhu.. Aku pun pujuk dia.. Gedebuk gedebak jam dah pukul 4 am. Dia dah berjaya aku pujuk so dia + aku tros la sahur coklat shake yang dicadangkan tadi.

5 am baru aku lelapkan mata. Ngantuk wehh.. Padan muka cari pasal lagi.

No comments: