Friday, February 20, 2009

Innalillah wa inna lillahi rojiun..

Satu Malaysia dah tau yang abah Dato Siti Nurhaliza dah kembali ke rahmatullah pada hari Ahad lepas. Katanyer beliau ada penyakit 3 sekawan tu, jantung, darah tinggi + kencing manis tapi masih terkawal. Dah nak sampai ajal. Tak cepat tak lambat. Itu dah janji kita dengan tuhan.

Bulan lepas aku berpeluang pegi ke majlis pelancaran album terbaru Dato Siti (dapat CD free tapi tak dengo² sampai skang.. huhuhu) Lantera Timur. Masa tu 1st time aku bertentang mata dengan arwah. Memang dah arwah la pun pada jasadnyer sebab masa dia pergi tu blom lepas 44 hari pun majlis tu. Memang aku bertentang mata sebab arwah pandang aku tepat sebab aku dok melepak ngan nyah² wartawan yang vogue kat luar tu sambil menghembus. Aku sorang jer perempuan. Ehek!! Tu yang dia pandang tu.

Tak sangka pulak itu kali pertama + terakhir aku jumpa arwah. Sedih betul Dato Siti dengan pemergian abah tersayang. Masa majlis tu dia sempat suapkan pulut kuning kat abah dia + aku dapat saksikan saat tu. Mungkin itu kali terakhir Dato Siti suap abah dia makan.

Dato Siti memang sayangkan parents dia. Memang dari awal lagi kita dah tau yang to her family is everything. Aku harap dia tabah. Tak per la. Hasben dia pun dah cam abah dia gak. Tua... Hohohoh..

Dato Siti ngan abah, mak + hasben.

Cun btol la minah ni!!!!

No comments: