Tuesday, September 23, 2008

atukku sakit..

Pagi tadi aku dapat sms dari mak bagitau yang dia on the way balik kampung sebab atuk sakit teruk + teryayak kat katil. Masa tu aku tengah siapkan lunch (uhuk.. uhuk.. tak pose kena la bawak bekal sebab ala² segan nak belik food kat cafe walaupun orang tak peduli pun) so aku terus la call mak + tanya apa sebenarnya yang berlaku.

Mak kata weekend ari tu atuk ok jer tapi dia kena jaga kedai sebab pak cik zarin + pak cik brahim sakit. Bila dah jaga kedai tu paham² la mesti banyak bergerak so sakit atuk yang lama datang balik tapi hari ahad dah ok. Tetiba semalam pagi atuk teryayak plak kat atas katil. Panik la semua orang. Aku pun panik gak dengar citer mak. Dah nak raya ni.Aku sempat pesan nanti apa² call aku.

Dalam pukul 11 pagi aku call kampung dengan harapan nak cakap ngan mak tapi mak cik aku yang angkat + bagitau mak dah gi spital naik ambulan. Astaga!! Sampai panggil ambulan ni. Bahye ni.

Setengah jam kendian aku call mak. Mak pun explain yang atuk teryayak tu sebab perut dia kosong tapi dia makan ubat darah tinggi + kencing manis. Ubat² tu dah kasi perut dia luka. So atuk jadi pening + tak daya nak bangun untuk gi toilet sebab tu teryayak atas katil. Atuk tak masuk wad pun + don't worry sangat.

Lega gak aku mendengarnyer sebab aku dah lama giler tak jumpa atuk aku tu..

No comments: