Wednesday, September 24, 2008

Apartment untuk cicit.

Last friday aku gi beli apartment aka cage besau sket untuk obi + uju. Terbang la duit dalam RM300++. Tak per la demi keselesaan aku + cicit² tu aku sanggup kuarkan duit. Nak memasangnyer tak de susah pun tak berpeluh la jugak sebab berat.

Dah siap pasang seronok obi + uju turun naik tangga. Lega aku derang suka duduk dalam tu..

Ini ukurannyer..

Dah kuar dari kotak petak je rupa. Berat woo..

Dah siap tegak berdiri. Cage tu kena angkat letak atas roda baru siap.


Letak plak para + tangga. Fenin nak susuh memula. hehe

Obi + Uju dah pun dimasukkan ke dalam cage untuk test drive..

Uju ala² tercangak bangak dok dalam cage tu.

Obi wat muka cumil plak. Tampo kang!!

Obi tengah usha uju yang tengah tercium² besi kat bawah tu.

Snap jarak jau.. Alamak.. Tudung saji interprame plak..

Obi dah relax sebelah bola kesayangan.

Kali ni Obi wat muka macho plak.

Uju dah start ajak Obi main aci kejo.

Upacara naik turun tangga bermula sudah.

Tetiba Uju termenung mengenangkan masa depan.

Cage ni aku letak kat luar. Area dapur basah + tempat washing machine.

Dah letak kain kat para derang lepak tu. Kan main lagi Uju main ribbon.

Cam sempit jer bila derang lepak sesama kat situ..

Lagi snap jarak jauh.

Bekas yayak tecit jer. Nak kena beli yang besar sket nampak gayanyer..

Bekas makan + minum.

Riang jer rupa derang. Ni yang mama suka ni. Tak bising.

Besar dah anak jantanmama sekor ni. Mulut dah tak bising sangat.

Anak betina mama yang sekor ni pun dah besar.. Muka dah panjang..

So far alhamdulillah derang suka dok dalam cage ni tapi kengkadang aku letak gak kat dalam cage kecik. Selalunyer kalau derang bising kat luar. Bukan bising pasal apa pun. Bising sebab tak nampak orang.. Manja btol!!!

No comments: