Monday, July 21, 2008

hari sabtu lepas.

Sabtu lepas ala² malas nak ke mana so dok melepek kat umah jer. Jadinyer aku masaklah. Masak simple jer sebab aku ni bukan la kategori orang yang pandai masak. Ihik.. 2 lauk jer aku masak ari tu. Sup ayam + ayamg masak merah. Sambil masak sambil tengok rerun Winter Sonata kat KBSW.

Aku baru teringat nak snap gambar lepas hidang. Err.. Maaf ler pasal sokabar tu. Blom beli lapik meja lagi. Heh heh..

Sokabar tu penting woo utk jaga meja baru beli tu.. heh heh..

Air rambutan sumbat nenas yang dalam tin yang dibancuh. Layan gak ler..

Ayam masak merah peberet buah hati.

Sup ayam peberet aku + dia.

Kenyang la jugak sampai ke petang lepas makan tu. Save bajet.

Hari ahad tengahari ayam masa merah ganti dengan ikan masak merah. Sayur pak coy bersos tiram yang ayamnyer ditumis ngan butter. Yum.. Yum.. Sup ada sikit lagi sebab semalam tu aku masak banyak tapi aku tambah ngan pindang ikan. 1st time try masak pindang ikan tu. Alamak tak berapa nak jadi ler. Huhuhu..

Kira boleh la kan??

Ari tu aku kata nak paste gambo suasana dapur tempat masak yang dah berubah wajah tapi aku tak sempat plak nak snap lagi. Kot ada masa nanti aku paste.

No comments: